Ile zarabiają Japońskie hostessy?

Ostatnio przeprowadzone ankiety w grupie kobiet pomiędzy 15 a 22 rokiem życia ujawniają, że aspiracje młodych kobiet co do pracy bardzo się zmieniły. Przed laty utarło się stwierdzenie, że marzeniem dziewczyn jest ciepła i dobrze płatna posadka w państwowych instytucjach. Otóż młode Japonki mają teraz inne ambicje, co potwierdza materiał nadany przez stację Asahi TV.

11hostess.480

W ankiecie wyraźnie widzimy, że praca w nocnym klubie w charakterze hostessy dla wielu kobiet stanowi pracę marzeń. U nas kobiety świadczące usługi mężczyznom są wciąż postrzegane jako (wybaczcie za określenie) dziwki, ale w Kraju Kwitnącej Wiśni tradycje zabawiania mężczyzn przez uczone i elokwentne gejsze mają setki lat tradycji. Szczególnie, że można przy okazji sporo zarobić…

Przyznam, że z początku byłem trochę zaskoczony, bo praca w charakterze hostessy wydawała mi się zawsze zajęciem dla biednych studentek, które potrzebują w możliwie krótkim czasie zdobyć pieniądze na utrzymanie. Okazuje się, że jednak chodzi tu o względy czysto finansowe, gdyż znane hostessy zarabiają bardzo dużo pieniędzy.

dsc_8693

Godzina pracy w klubie przynosi im średnio 4000 yenów, co przy obecnym kursie złotówki daje 103 zł (dla porównania płace w biurach oscylują w granicach 1200 yenów, czyli 31 zł). Świat się faktycznie zmienia, bo wygląda na to, że mniej hojnie obdarzone przez naturę kobiety zazdroszczą swoim koleżankom satysfakcjonującej finansowo roboty w klubie, dodatkowo przynoszącej korzyść w postaci licznego grona męskich adoratorów. Czyż nie jest to idealna pozycja dla dążącej do akceptacji oraz widoku pożądania w oczach mężczyzn młodej dziewczyny?

Ankiety wyraźnie pokazują, że dziewczyny lubią łatwą i przyjemną prace hostessy. Tylko, czy krótka i nie mająca przyszłości praca damy do towarzystwa faktycznie jest lepszą robotą, niż spokojna posadka w państwowym przedsiębiorstwie?

By zademonstrować w jaki sposób młode dziewczyny zostają hostessami i spełniają swoje marzenia telewizja Asahi przedstawiła historię Momoki, popularnej i powszechnie znanej stałym bywalcom kobiety do towarzystwa z klubu nocnego Four Sense, umiejscowionego w sercu Tokijskiej dzielnicy Kabukicho.

Momoka jest hostessą od 1.5 roku i osiągnęła na tyle dużą popularność, że mężczyżni dosłownie walą drzwiami i oknami, by spędzić z nią miły wieczór. Momoka pokazuje utarg z typowego wieczora w klubie, w postaci koperty wypchanej po brzegi banknotami. Najprawdopodobniej dziewczyna zarabia miliony yenów rocznie. Jak sama przyznaje, zarobione pieniądze trafiają na lokatę, gdzie czekają bezpiecznie na chwilę, gdy zdecyduje się z nich skorzystać.

okinawakaijyou

Telewizja Asahi zostaje zaproszona do jej apartamentu, który niczym nie przypomina domu wielkiej „gwiazdy”. Jest to małe, jednopokojowe mieszkanko z miniaturową kuchnią. Momoka dzieli go na spółkę z przyjaciółką. Miejsce to dalekie jest od luksusów jakich można by się spodziewać po popularnej hostessie z czołowego klubu.

Wszystko staje się jasne, gdy Momoka zaczyna opowiadać o swoich planach. Nie chce zbyt długo pozostać w tym zawodzie i zmieni profesję jak tylko uda się jej zebrać wystarczająco pieniędzy, by spełnić swoje długoletnie marzenie – wybudowanie i prowadzenie kawiarni przyjaznej dla psów, gdzie właściciel mógłby zatrzymać się razem z czworonożnym przyjacielem. Dziewczyna przyznaje, że praca hostessy jest bardzo stresująca i często ma jej serdecznie dość, ale konsekwentnie zamierza dążyć do wyznaczonego celu.

Ciekawy materiał opisujący historię Momoki, starającej się spełnić swoje długoletnie marzenie o otworzeniu kawiarni.

Jak się Wam wydaje – czy stanowisko hostessy w nocnym klubie jest rzeczywiście dobrym zajęciem dla młodej Japonki? Nie wydaje mi się, żeby towarzystwo spoconych sararimanów (japońskich biznesmenów) z wyraźnie rysującymi się pod koszulą brzuchami, dym papierosowy, duża ilość alkoholu oraz praca w słynącej z mafijnej tradycji dzielnicy była faktycznie spełnieniem marzeń.

Momoka wydaje mi się bardziej zagubioną dziewczyną z biednego domu (co wyraźnie podkreśla fakt, że mimo zarobionych pieniędzy nadal prowadzi skromne życie w studenckim stylu), która próbuje w możliwie najszybszy sposób zebrać pieniądze, by spełnić swoje sny.

dresses hhhheq

20101106221933

7 thoughts on “Ile zarabiają Japońskie hostessy?

  1. No dobra, Mazzi, ale to o czym mowisz, to dopiero 9te miejsce (poczatek listy to rozne zawody zwiazane z przemyslem muzycznym).

    Poza tym faceci maja dokladnie to samo. Odsylam do dokumentu pokazanego niedawno na Planete o tytule podajze angielskim (japonski chyba byl Hosuto) Heartbreakers from Shibuya czy cos takiego.

    Mysle, ze to zalezy od klubu. Bycie hostessa to polaczenie bycia kelnerka z byciem przyjaciolka, z ktora mozna poflirtowac (glownie) – fajna robota dla dziewczyny jesli ma gadane, jest towarzyska etc.

    Martwilabym sie, gdyby chcialy byc sponsorowane przez tych salarimanow wchodzac z nimi w glebsze relacje 1-on-1.

  2. Mówię o tym, że zawód hostessy jest popularniejszy obecnie od zawodu urzędniczki. To, że młode dziewczyny marzą o zostaniu gwiazdą, to oczywiście nie ulega zmianom od lat. W końcu na Japońskiej scenie muzycznej umiejętność śpiewania to ostatnia rzecz, jakiej potrzebuje aspirująca do sławy artystka🙂

    NMX: Polki już powoli transportowane są do Japonii, więc dominacja Kraju Kwitnącej Wiśni, to już tylko kwestia czasu🙂

  3. Myślę, że nie jest to dobre zajęcie dla młodych dziewczyn, ale na pewno opłacalne, o ile taka dziewczyna nie wpakuje się przy okazji w jakieś kłopoty. Trzeba też pamiętać, że tam „spędzić miły wieczór z dziewczyną” nie jest (chyba…) równoznaczny z tym co u Nas, czyli z… ekhm, aż nie wypada mówić…😛 A jednak dopatruję się w tym czegoś pozytywnego, a mianowicie, że sam nie mam czasem do kogo się odezwać, bo wszystkich dookoła gdzieś wcięło… I w takim przypadku „japońska hostessa” przydałaby mi się jak najbardziej.😉

  4. jakbym miała możliwość, to poważnie zastanowiłabym się, czy z takiej oferty pracy nie skorzystać. praca może nie zawsze przyjemna, ale raczej bezpieczna (o ile dziewczyna umie panować nad sytuacją) i dobrze płatna. ale fakt, to raczej robota dorywcza, na rok, dwa, żeby zebrać na coś kasę.

  5. mechanmx troche do tylu jestes w temacie hostess, bo polskie dziewczyny juz dawno zaczely zasilac szeregi japonskich klubow, obok rosjanej, filipinek i rumunek polki sa w czolowce🙂 heh ale czy to dobrze? praca hostessy wcale nie jest kolorowa… a zyski nie zawsze sa takie duze, takze tekst o wypchanej po brzgi koperty z pieniadzmi wydaje mi sie mocno sciemniony!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s